THE FUTURE IS NOW

بهره برداری از واحد RHU تا انتهای سال 1403

مدیر پروژه RHU گفت: پروژه RHU با هدف دریافت ته¬مانده¬ برج¬های تقطیر پالایشگاه نفت اصفهان و تبدیل آن به محصولات تصفیه شده و مشتقاتی همچون نفتا و گازوئیل طراحی شده است. بعد از استحصال این محصولات در واحدهای پایین دستی انشاالله خواهیم توانست محصولاتی از قبیل بنزین، گازوئیل با کیفیت بالاتر و LPG را خواهیم داشت.
امین ریحانی نژاد افزود: به صورت تجمعی درصد پیشرفت این پروژه هم اکنون 40% است به این معنی که در بخش مهندسی پیشرفت قابل ملاحظه 80% و در بخش کالا 40% پیشرفت داشتیم. بخش زیادی از خرید کالاها تعیین تکلیف شده است و در قسمتی از این خریدها از تولید کنندگان داخلی استفاده شده است. این اقدامات منتج به اجرای پروژه شده که در حال حاضر پیشرفتی نزدیک به 9% در این بخش حاصل شده است. انشاالله با رسیدن بیشتر کالاها خواهیم توانست به چشم انداز بهره¬برداری زودتر از برنامه زمان بندی شده در انتهای سال 1403 خواهیم رسید.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان 8 بسته خرید تجهیزات خاص این پروژه که شامل حدود 50 درصد وزن تدارکات واحد بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو است در 10 سال گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوع قراردادها با تعلیق مواجه بود. اما خوشبختانه با درایت هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان در یک سال گذشته قراردادهای معلق و مسئله دار تعیین تکیلف شدند و بخش مهمی از تجهیزات به مرحله ساخت ونصب و ارسال رسیده است که بیش از هزار تن آنها نیز نصب شده اند.
گفتنی است بالغ بر 650 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در ساخت این واحد برآورد شده است. پیش بینی می شود این پروژه در سال 1404 به بهره برداری برسد و با اعمال ارزش زمانی پول تا سال 1408 سرمایه اصلی شرکت به آن باز گردد.

پیمایش به بالا