THE FUTURE IS NOW

احداث و توسعه واحد هیدروژن، استراتژی روشن و هدفمند صنعت پالایشگاهی

پروژه واحد 77 تولید هیدروژن (HPU) بر اساس برنامه زمانبندی، در حال پیشرفت می باشد.
مدیر پروژه HPU شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی و زیست محیطی گاز هیدروژن در فرایندهای پالایشگاهی و همچنین در جهت پیشبرد اهداف کلان شرکت پتروپالایش سهرودی صفاهان، عملیات اجرایی پروژه HPU ( واحد 77 )تولید هیدروژن آغاز گردیده و بر اساس برنامه زمانبندی در حال اجراست.
آقای عباسی با بیان اینکه قرارداد احداث این واحد بصورت EPCM به شرکت ODCC واگذار شده است افزود: پیمانکار اجرای طرح، شرکت اکسیر صنعت باختری است که براساس قرارداد، از اول مهرماه سال جاری، اجرای طرح را آغاز نموده است.
وی طرح HPU را یکی از بزرگترین طرح های ارتقاء محصولات پالایشگاه نفت اصفهان عنوان کرد و گفت: سود دهی اقتصادی وکاهش آلودگی های زیست محیطی از دیگر منافع این طرح است که تا پایان سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر پروژه HPU شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان افزود:این طرح در زمینی به مساحت 2 هکتار در حال اجراست که بصورت کلی حدود 11 درصد و بصورت جزئی در بخش های مهندسی ،تامین و ساخت به ترتیب 43% ،10.05% و 0.9% پیشرفت داشته است.
آقای عباسی افزود:این واحد 84 بسته ی خرید دارد که 4 بسته مهم پروژه تا پایان آبان به قرار داد می رسد و خرید بقیه بسته ها تا پایان سال نهایی خواهد شد.
وی ظرفیت پیش بینی شده تولید هیدروژن در این واحد را 105 هزار تن در ساعت اعلام کرد و گفت :HPU خوراک واحدهای RHU و RFCC را تامین و در صورت نیاز، واحدهای دیگر را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
گفتنی است هیدروژن به عنوان یک حامل مهم انرژی، می تواند در بخش های مختلف تولید سوخت و همچنین کاهش آلودگی با منشاء گوگرد در پالایشگاه ها نقش مهمی ایفا کند.

پیمایش به بالا