THE FUTURE IS NOW

شروع به کار برنده مناقصه بسته خرید تجهیز PSA

3 شرکت معتبر، برای خرید تجهیز PSA واحد HPU مورد ارزیابی فنی و تخصصی و سنجش توان مالی قرار گرفتند.

مدیرعـامل پتروپالایش سهـروردی با بیان اینکه بسته خرید تجهیز PSA (Pressure Swing Adsorption) در خرداد ماه سـال جاری به 5 شرکت پیشنهـادی از طرف پیمانکـار اصلی پروژه ارایه گـردید، گفت: در فرایند بازرگـانی تجهیزات مورد نظر، این شرکت ها پیشنهادات فنی خود را ارائه کردند. در این مسیر 2 شرکت به دلیل عدم احراز صلاحیت فنی و تخصصی مورد تایید قرار نگرفتند و 3 شرکت توانمند ایرانی توانستند تاییدیه ارزیابی فنی دریافت کنند.
جواد شاه محمدی افزود: برای گزینش شایسته ترین شرکت به عنوان متولی ساخت و خرید تجهیز PSA مولفه هایی همانند توان تجهیزاتی، نیروی انسانی کارآمد، تخصص و تجربیات متناسب با ساخت تجهیزات مشابه، رضایت مندی کارفرمایان قبلی، دانش فنی و مطالعاتی مرتبط، صورتهای مالی و گردش حساب و … در تامین و ساخت این پکیج مورد توجه قرار گرفت و در نهایت کمیته فنی بازرگانی پتروپالایش سهروردی صفاهان سه شرکت را تایید نمود.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر مراحل CCL ( ارزیابی شرایط مالی پیشنهاد دهندگان ) انجام شده و پاکات مالی گرفته شده از شرکت ها نیز باز شده است و برنده مناقصه خرید تجهیزPSA توسط کمیسیون معاملات با تایید هیئت مدیره شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان و مطابق آیین نامه موجود تعیین گردید.
لازم به ذکر است یکی از تجهیزات مهم و اصلی در واحد 77 (HPU )، تجهیز PSA است. از پکیج PSA در خالص سازی هیدروژن برای رسیدن به خلوص 99.9% استفاده می شود. در این پکیج در اثر فرایند های چرخشی افزایش و کاهش فشار و جذب سطحی ناخالصی هایی همچون منواکسید کربن ، دی اکسید کربن و متان با استفاده از جاذب های خاص با ویژگی انتخاب پذیری بالا، خلوص هیدروژن افزایش می یابد و نهایتا هیدروژن تولیدی با درصد خلوص بالا مورد استفاده در پالایشگاه قرار می گیرد.
گفتنی است در فاز ساختمان و نصب واحد HPU پیمانکار اجرایی انتخاب شده و در حال فعالیت می باشد، باعنایت به تسریع در روند تامین کالای پروژه و حمایت های بی شائبه هیئت محترم شرکت سهروردی، امید است تا پایان سال 1403 با راه اندازی این واحد، محصول نهایی در دیگر واحدها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پیمایش به بالا