THE FUTURE IS NOW

پتروپالایش سهروردی در نظارت های مدرن ساخت پالایشگاهی پیشتاز است

مقدمات یکی از کم نظیر ترین و نوین ترین بازرسی های کنترل کیفیت در شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان در حال برنامه ریزی و آماده سازی است.
مدیر واحد بازرسی و کنترل کیفیت شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: بازرسی بر مبنای ریسک RBI (Risk Based Inspection ) یکی از کارآمدترین و نوین ترین نسل برنامه‌ریزی بازرسی تجهیزات در صنایع روز دنیا بویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است که در ساخت و تجهیز پالایشگاه های مدرن کشور مورد توجه قرار می گیرد.
آقای مهندس حسینی معاف، اطمینان از تحقق الزامات مرتبط با استانداردهای بین‌المللی، افزایش ایمنی در سطح واحد و تطابق بیشتر با مقررات زیست ‌محیطی و آلودگی‌های کمتر را از جمله مزایای این نوع بازرسی عنوان کرد و افزود: کاهش هزینه‌های بازرسی تجهیزات، کاهش هزینه‌های تعمیراتی و افزایش بهره‌برداری پایدار از دارایی‌ها از دیگر منافع حاصل شده در بازرسی بر مبنای ریسک است.
وی با اشاره به اهمیت استقرار صحیح سیستم مدیریت خوردگی، تحقق مطلوب آن را منوط به پیاده سازی مقدمات این سطح از بازرسی اعلام کرد و گفت: با این روش ضمن افزایش معنی‌دار در قابلیت اطمینان، حداقل 10 درصد در هزینه‌های نگهداری و تعمیرات تجهیزات شرکت صرفه‌جویی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: در ارتباط با بازرسی های مربوط به بخش کالا و تجهیزات در پروژه RHU توسط بخش بازرسی فنی تا کنون 3394 نفر روز، در کل فرایندها، عملیات بازرسی انجام شده است.
آقای مهندس حسینی معاف افزود: واحد بازرسی و کنترل کیفیت شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان در راستای وظایف خود، مسوولیت راهبردی نظارت و بهبود سیستم یکپارچه و همچنین تعالی سازمانی را نیز بر عهده دارد که سعی شده است مطابق با استاندارد های جهانی مدیریت و کیفیت (ISO ) روش های اجرایی، دستورالعمل ها و آیین نامه ها به تصویب برسد و اجرایی گردد.
وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده با بازرسی توسط شرکت های مربوطه بین المللی بتوانیم گواهی های ISO 9001 ،14001 و 45001 را دریافت کنیم و اهداف راهبردی در واحد بازرسی وکنترل کیفیت را محقق سازیم.

پیمایش به بالا