THE FUTURE IS NOW

در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ابر پمپ پروژه RHU پترو پالایش سهروردی رونمایی شد

با طراحی و ساخت ابر پمپ پروژه RHU شرکت سهروردی، ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در کشور حاصل شد.
مدیرعامل شرکت پمپ هاي صنعتي بين المللي نفت در آیین رونمایی از این پمپ غول پیکر ۶۵ تنی گفت: تکنولوژی بسیار بالا ( های تک )، دقت فنی فوق العاده و گذراندن سخت ترین تست ها و استانداردهای روز دنیا در ساخت این پمپ موجب شد دانش فنی این تجهیز کاربردی در صنعت پالایشگاهی، در کشور بومی سازی شود و این تجهیز از انحصار اروپا خارج گردد.
مهندس مهدی فرج پور وند با بیان اینکه این پمپ بر روی شاسی به طول ۱۰ متر با عرض ۳ و ارتفاع ۴ متر قرار گرفته است گفت : این تجهیز RHU قادر است سیال با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد را با فشار ۲۵۰ بار و قدرت ۳۳۰۰ کیلو وات، پمپاژ کند.
وی با اشاره به اینکه از نظر ابعاد و مختصات فنی و مهندسی این اولین پمپساخته شده در کشور است افزود: تمامی مراحل طراحی، مدل سازی، ریخته گری و ساخت کلیه قطعات داخلی و خارجی این پمپ توسط مهندسان ایرانی انجام گرفته و از ۲۰ سال خدمات پشتیبانی نیز برخوردار است.
گفتنی است از مجموع ۳۹ دستگاه پمپ مورد نیاز پروژه RHU در پتروپالایش سهروردی تا کنون ۳۰ دستگاه تحویل این شرکت شده است و ۹ دستگاه پمپ باقیمانده عظیم الجثه با ابعاد و کارایی موردنیاز تا پایان سال ساخته و تحویل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان می گردد. پتروپالایش سهروردی از شرکت های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان است که در حال اجرای طرح های توسعه پالایشگاهی با رویکرد زیست محیطی و ارتقاء کیفی محصولات است.

پیمایش به بالا