THE FUTURE IS NOW

مدیر واحد طراحی و مهندسی پترو پالایش سهروردی صفاهان عنوان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی مرحله طراحی پایه واحدهای پتروشیمی این شرکت تا پایان سال 1403 به پایان می رسد

محصولات واحدهای پتروشیمی پتروپالایش سهروردی از محصولات استراتژیک، مهم و با ارزش اقتصادی است.
مدیر واحد طراحی و مهندسی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان به منظور اهمیت زنجیره ارزش LPG و با هدف جلوگیری از خام فروشی و افزایش سود پالایشگاه، طراحی و احداث واحدهای پتروشیمی را به شرکت پتروپالایش سهروردی محول نموده است.
محمد قلی زاده با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی زنجیره ارزش LPG از اواسط سال 1402 آغاز گردید افزود: مطالعات امکان سنجی و بازار نیز 6 ماه زمان برد و در نهایت در انتهای سال گذشته کلیات طرح به اتمام رسید و مو رد تایید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه زنجیره ارزش LPG شرکت سهروردی مشتمل بر 9 واحد پتروشیمی است گفت: تا دو ماه آینده طراحی جزئیات اولین واحد پتروشیمی و اقدامات مربوط به بسته های خرید را آغاز می کنیم.
مدیر واحد طراحی و مهندسی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان اضافه کرد: فرایند هیدروژن زدایی همزمانِ پروپان و آیزوبوتان و همچنین تولید محصول پُلی اُل پلی اتر در ظرفیت بالا اولین بار است که در ایران در حال اجرا می باشد.
مهندس قلی زاده گفت: محصولات واحد های پتروشیمی شرکت سهروردی شامل پلی اُل پلی اتر، پلی پروپیلن و دو محصول اکتان افزا برای ارتقاء کیفیت بنزین تولیدی است که از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری برای واحدهای پتروشیمی پتروپالایش سهروردی حدود 2 میلیارد و 300 میلیون یورو برآورد شده است که با احتساب حداقل سود 900 میلیون یورویی در سال، بازگشت سرمایه ظرف مدت دو سال و نیم محقق خواهد شد.
گفتنی است واحدهای پتروشیمی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال 1407 به بهره برداری خواهد رسید

پیمایش به بالا