THE FUTURE IS NOW

کاهش آلایندگی، ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی

مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: به منظور توسعه زنجیره ارزش فرآورده های سنگین در راستای تکالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه متوازن و تنوع بخشی به محصولات صنعت نفت و همچنین قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی، مدیر عامل محترم هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرای طرح ملی مجتمع یکپارچه پالایشگاه پتروشیمی را مبتنی بر سودآوری بیشتر با هدف حفظ محیط زیست و اشتغال زایی در کلان شهر اصفهان ارائه نموده اند. در همین راستا شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان ماموریت دارد تا یکی از عظیم ترین مجتمع¬های پتروپالایشی کشور را در چشم انداز 10 ساله در منطقه خاورمیانه به صورت یکپارچه احداث و به بهره برداری برساند. این مجموعه از پروژه ها مشتمل بر 6 واحد پالایشگاهی و 8 واحد پتروشیمی است که هدف اصلی این مجموعه پروژه ها ایجاد ارزش افزوده محصولات پالایشی و همچنین تحول در زمینه زنجیره ارزش محصولات پتروپالایشی است.
مهندس جواد شاه محمدی افزود: تبدیل برش های سنگین و کم ارزش نفتی همچون ضایعات و ته مانده های نفتی برج های تقطیر پالایشگاهی به فرآورده های با ارزش و سبک و همچنین شیرین سازی گاز LPG، تولید پروپیلن و بنزین از اهداف اصلی تولید در بخش واحدهای پالایشگاهی محسوب می شود. همچنین محصولات با ارزشی همچون پلی اتر-پلی اورتان، MTBE و سوخت کشتی از اهداف تولیدی در واحدهای پتروشیمی است.
وی ادامه داد: مطابق برنامه زمانبندی مصوب تا سال 1405 کلیه واحدهای پالایشگاهی وارد فاز بهره برداری شده و پس از بهره برداری از واحدهای پتروشیمی اهداف کلانی از قبیل افزایش ضریب پیچیدگی پالایشگاه، سوددهی بالا، کاهش آلایندگی محیط زیست، ارزش افزوده بالا و همچنین اشتغال زایی و بهبود اقتصاد در استان اصفهان و کشور عزیزمان ایران را به همراه خواهد داشت و از مزایای ساخت این واحدهای پتروپالایشی خواهد بود.
وی افزود: میزان سرمایه ای که ما در واحدهای پتروشیمی سرمایه گذاری خواهیم کرد بالغ بر 2300 میلیون یورو است که بازگشت سرمایه آن کمتر از 18 ماه خواهد بود و پس از اتمام پروژه های فوق، سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان با نرخ های فعلی از 30 همت به 125 همت افزایش می یابد.

پیمایش به بالا